Saturday 26 May 2012

sumpah tak nak !!




assalamualaikum pembuka bicara..


minggu nih agak sibuk dengan quiz, assignment n test 1 yang bakal dihadapi jumaat nih.. masuk nih baru 2 minggu kitorang masuk sem baru yang di namakan shot sem yang cuma ambik masa 6 monggu je sebelum final exam..untuk sem nih aku n member aku x jadi nak ambik ekonomi malaysia..bukan ape.. at the last tyme penasihat akademik aku cakap paper tu tak di tawarkan dalam short sem nih..kene ambik masa last sem gak..so, nasib baik ada subjek insurans untuk digantikan.. kalo tidak terkatup katup kitorang masuk sem bih semata-mata nak duduk satu paper je..eko islam..alhamdulillah..wat masa nih aku masih dapat ikut ape yang di ajar oleh lect yang sangat sporting nih..minggu depan tak tau g sebab kene tukar lect..satu subjek tu kene ada 3 orang lect yang handle.. untuk 2 minggu nih lect nya ok2 je.. tak ngantok pn sebab banyak gelak..tapi yang risau nye dalam class tu baru je ilmu nak masuk dah terpantul keluar balik disebabkan ketawa yang terbahak- bahak..nasib baik takde student lelaki dalam class kitorang..sumua nye dara2 pingitan gitu..hahaha..kalo ade kompom kene reject jadi bini..hahahaaa

korang nak tau tak..kalo korang tak nak tau aku nak gak g tau..hehehee
minggu lepas masa firstday aku makan kat cafe sumpah aku tak nak makan kat gerai yang satu tu lagi len hari..bukan sebab aku nih demand sesangat tapi kan..aku kene cirit birit selama seminggu gara-gara aku makan sekali je kat gerai tu.. 
aku ingatkan perut aku yang dah lali dengan makanan rumah tu yang meragam pekene dengan makanan kat cafe a.k.a gerai luar dari umah aku..rupa-rupanya, bukan aku je yang kene..member aku yang sama class n yang dok hostel pon kene gak..bukan tu je..diorang jumpa pulak punca kenapa kitorang sakit2 camtu..rupa-rupanya ade handyplus dalam makanan tu..bukan tu je..ade pulak member yang jumpa ulat dalam ayam goreng diorang tu..lepas tahu tu member yang jumpa "bahan tambahan" tu pun apalagi..terus lah jumpa warden n buat aduan pasal benda tu..alhamdulillah, tiga hari lepas tu gerai tu pun tutup dan d gantikan dengan gerai lain yang lebih ok makanannya dan pekerja nya pon lebih mesra dan santun daripada gerai yang terdahulu..nasib baik..

ape pon..aku harap le sesangat kat sesape je yang berniaga tak kira makanan ke pakaian ke ape ke..yang penting jangan dok ambik untung banyak sangat dalam masa yang singkat hinggakan terabai kepentingan dan hak pengguna..jangan terlalu pentingkan diri dan keuntungan yang tinggi dalam masa singkat yang mengakibatkan kerugian untuk masa akan datang..so, renung-renungkan... jangan disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga..kang ade yang menangis tak berair mata dengan jari yang tergigit tak semena- mena kan..

No comments: