Friday 27 July 2012

Alhamdulillah.. Seminggu Sudah

assalamualaikum ols.. ape kabar d petang yang ceria nih...lame dah tak update.. tulah..tengok kawan ada blog nak jugak berblog nye.. dah ade tak pulak nak update nye.. ape lah aku nih..huhu..sorry ek..

ape pon.. aku nak ucapkan selamat berpuasa walaupon dah 7 hari pon umat islam sedunia berpuasa kan.. hehehe... di bulan yang mulia nih, sama2 lah kita pertingkatkan lagi amalan kita.. bukan je nak puasa tapi solat tu jangan lupa..penohkan.. lebih2 lagi di bulan yang istimewa nih adanya solat terawih yang kita hanya jumpa dalam satu2 nya bulan dalam setahun masihi..

nih..sepanjang 7 hari berpuasa nih brapa banyak dah duit korang habiskan untuk beli juadah untuk berbuka??pasti lebih dari biasa kan..tapi bagi yang bijak mengawal diri masa kat bazaar tu alhamdulillah lah ea.. tapi bukan aku nak kata orang en lah.. ini aku sendiri.. tiap2 petang aku menempek kat bazaar.. bukan hape..saje je nak melabur kat sana..tapi kan melabur banyak mane pon tetap tak kuar2 jugak dividen nye.. kepala hangin betui aku ni kan.. mane ade orang nak bagi duit free je kat kite tyme nih.. len lah kalau raya nanti kan3..hahahaa..

sepanjang ramadhan ni jugak.. baru dua kali aku bersahur kat umah sekali dengan family.. bukan aku tak sudi tapi dah hidup sebagai student, lebih2 lagi yang dok hostel macam aku ni hah.. tapi kan.. kira ok jugak kan daripada kengkawan aku yang lain tu.. yang dok lebih jauh dari aku nih.. sampai dekat nak raya nanti baru balik berpuasa dengan family.. sabar je lah ek..

petang selasa lepas, abis je class aku siap2 balik umah.. dengan penat nye aku dengan ditemani kawan ku yang baik hati balik lah kampung.. sebab nye keesokkan harinye (rabu/25.7) aku test jpj untuk motosikal..alhamdulillah..berkat doa mak ayah aku pass dengan jayanya..hahahaa.. lepas nih boleh lah aku fokus dengan kereta pulak.. bukan aku saje je nak test satu2.. aku nih lemah semangat sikit.. jeis yang tak yakin dengan diri.. so, aku mbik lah satu je dulu.. nasib baik cikgu yang ajar aku tu tak kate pape.. dia baik punye cikgu oooo..hehhee...thanks a lot cikgu majeng.. nanti kalau saya dah yakin nak naik bukit tu saya test lah ea..hehehe

dalam bulan ni jugak aku terkejut bebeno.. eh eh.. bukan ape.. aku baru tau yang junior aku yang umur nye 20 tahun 2 minggu tu dah kawen.. alhamdulillah.. membina masjid nih memang baik dan amat di galakkan.. tapi sedikit terkilan lah sebab baru tau.. x jemput pon.. pape pon akak ucapkan selamat pengantin baru umi kalthum pauji dengan pasangannya semoga bahagia dan berkekalan.. banyak jugak yang kawen muda skarang ni ek.. nak jugak2 tapi kan.. ade ke yang nak..hahhaa.. kalau dengar dek mak ayah confirm aku kene ketuk..eyalah.. mak ayah dah bagi warning awal2 jangan dok gatai.. tunggu kakak lepas.. pastu keje.. pastu baru boleh..hehee.. itu mak ayah aku punye syarat lah.. aku ok jer.. lagi pon aku tak kuasa nak berpakwe- pakwe nih.. bukan aku nak takbur lah.. nih aku tengok dari kawan aku nih.. selalu je gaduh2.. nangis2.. tu yang buat aku takut dan tak berani nak mencuba.. takut merana.. ehhehee..penakut sungguh aku nih kan..takpe2.. umur masih muda nih..hehehe

k lah.. panjang aku membebel nih..pening pulak kepala korang.. nanti tak pasal2 terpaksa telan panadol tyme berbuka nanti.. pape pon.. selamat berbuka puasa .. puasa betul2 ye.. jangan yok2 pergi dapur bukak periuk..hahaha..


No comments: