Tuesday 20 March 2012

Gara-gara Nak Jadi "Along'

assalammualaikum....



hai korang..lame dah aku tak update blog nih..malas lah katakan...lagipon memang dah terang2 aku bagitau yang aku nih sorang yang hangat2 tahi ayam je dengan sesuatu benda tu haa...memang kene lah kan3.. (^_^)


so, hari nih kiranya aku rajin ar sikit..sikit je ek..cekemit je..hehheeee..jangan marah..


hari nih aku nak cerita ar sikit pasal sorang member aku nih..sorry ek kalo terasa..bukan hape..aku nih kan bukan aje blagak "along" tapi dah memang keja aku dok mintak duit kat korang (gara2 lecture yang soh kutip utk bayar buku lah..bukan untuk blanja aku pon)..memang dah lama gak aku wat keja nih..dekat 2 tahun camtu lah..hahaha..(tak lame mana pon kan..saje je aku nih)

tapi kan..yang aku heran tu nape lar pulak tyme aku mintak kat sorang nih tapi dia cakap dia dah bayar sedangkan takde pon nama dia tersenarai dalam senarai nama budak yang dah bayar..yang ade pon tandatangan dia tyme dia ambik buku..yang ade pon duit yang dia bayar untuk pesta niaga...adoiiii..nak ku marah dah besar..nak ku bertegang leher dia pulak kawan rapat aku..haiyyaaa..bikin kepalo eden pusing jo..


ia tak puas hati..dia cakap ~


kawan :"qila, ko rasa aku tipu ko ke??"

aku : eh..mana de..aku tak mau le cakap sapa2 tipu..taknak lah tuduh2 camtu..

kawan : haish..pastu yang ko tak caye yang aku dah bayar nape??kalo tak silap aku..aku ada tulis nama aku kat satu kertas tu yang ada nama c "A" n "B" ..ko buang kertas tu ek..

aku : mana ade..aku masih simpan smua kertas yang aku tulis nama korang lh..kalo tak caye nanti dalam bilik aku cek n bagi ko tengok..


Dalam Bilik

kawan : mana kertas tu??aku nak tengok..tak nak lah aku bayar dua tiga kali..ingat aku kaya ke??

aku : ni ha..senarai nama yang dah mbik buku, yang dah bayar. yang bayar untuk berniaga haritu pon ada..ko tengok ar sendiri..

kawan : eh2..nape nama aku takde pulak..bukan ke aku ada bayar ke haritu??

aku : seingat aku ko bayar untuk berniaga je lah..RM15.00 pastu untuk buku ko blom g bagi duit kat aku..kalo tak nape nama ko cuma ade dalam senarai yang bayar berniaga tapi takde untuk bayar buku..cuba ko ingat balik..

kawan : haish..kalo camtu tunggu aku kaya nanti baru aku bayar!!

* tyme tu aku hanya mampu diam n tengok je dia hempas pintu bilik aku dan dia berlalu dengan muka masam..sabar je lah qila..huhuuu =_='

No comments: