Sunday, 11 November 2012

Pabila Vit. M datang...


assalamualaikum... n salam sejahtera..

hai beb.. lame jugak aku tak update benda alah ni ek..hehhee..mintak ampun mintak maap.. di hening pagi yang mulia nih..aku nak rajinkan jari jemari nih menari kat atas keyboard nih..nak kate busy takde lah busy sangat hingga mengalahkan menteri lah kan..cuma biasalah..lumrah hidup as a student..student lah sangat..

pejam celik pejam celik nak tinggal lebih kurang 2 minggu lagi aku bergelar student di poliku nih..warghh.. lepas nih bile lagi lah kan aku nak bergelar student nih..mudah2an rezeki untuk aku sambung ke peringkat lebih tinggi sentiasa terbuka luas..insya'allah..doa2kan ea..

kalau di ikut kan kat atas tu cam nak sambung belajar ke peringkat lebih tinggi lah.. ape lah.. tapi tyme tengah diploma nih pun aku rasa malas semacam.. nak menghadap buku tu bukan main malas lagi.. tapi kan kalau part kamus tebal a.k.a novel.. huh.. mane2 je aku boleh kelek.. tang kelas je kalau kawan aku tak tego dah lame aku kepitkan skali dengan buku2 yang lain..ape lah nak jadi kat aku nih kan.. cube lah nasihat sikit kat aku nih yang tak insaf2 lagi nih..adoiii..

lagi satu..aku nih kalau belajar dalam bilik sendiri bukannye dapat pakai sangat..ea lah kan..mane tahan dengan godaan2 bantal dan tilam yang dok memanggil manggil sekali dengan selimut yang melambai2..hahaa..seram jugak tu.. kalau dapat bukak buku pon paling2 tahan 15 minit awal..lepas tu mulut macam dah tak tertahan nak membuka aje..menguap lah tuu.. nak kata tidur lewat tak de lah sangat.. kebelakangan nih aku tak de lagi dah nak tidur lewat.. bukan sebab penat bekerja ke ape tapi nih mata nih macam tau2 je matahari sembunyikan diri dan malam menghadirkan diri..lebih2 lagi cuaca pulak sentiasa hujan memalam..lagi lah aku nih hanyut dengan mimpi yang lena..

nak belajar kat perpustakaan jangan harap lah muka aku nak terpacak kat situ...lebih2 lagi kalau keseorangan..bukan takat nak ke perpusakaan, nak ke cafe pun aku tak sanggup nak jejalan sesorang...entah kenapa aku nih kurang keyakinan diri nak jalan sorang2 nih.. tapi kan aku suka lah tengok orang lain yang jalan sorang2 ok je..penah jugak cuba tapi kan aku pandang jalan tar tu je..hingga kan kawan aku tegur pun aku buat tak tau je..bukan nak menyombong tapi malu..segan..takut..sedangkan diorang pun manusia jugak kan..takut kan ape entah aku nih..

pulak tu kalau da kesorangan kan..sanggup pulak aku pelahapkan maggie gara2 malas ditambah pulak tak berani nak jalan sorang diri ka cafe tu.. sedangkan cafe tu takde nye jauh sangat sampai nak naik bas ke moto ke basikal ke..cuma 5-10 minit je dari bilik ke cafe.. tapi aku nih dah dari tadi aku katakan takde keyakinan diri nk jalan sorang diri tu yang jadi masalahnya walaupun dah nak masuk 3 tahun aku bergelar pelajar poliku dan sepanjang 3 tahun jugak aku bergelar pelajar kamsis a.k.a budak hostel ni haa..

ok la..panjang pulak bebelan aku kali nih..kalau aku nak cerita lagi nih sampai ke esok pun tak habis nih..nanti2 lah kita dok cerita lagi ea... jumpa lagi di entry lain yang akan datang..

*kalau dapat tinggalkan komen ek kat aku nih..bagi arh nasihat supaya insaf sikit diri ku yang susah nak makan nasihat nih..buat perabis nasi je kan..kesian mak aku bagi duit belanja.. makan je tau..belajar nye malas..tak gitu qila???

1 comment:

Miz Vianney said...

haha.tau xpe...M slalu ada...