Sunday 19 January 2014

Simple Tapi Bermakna




Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera..


Hye ols..ape khabar kalian..moga sentiasa sihat dan bahagia tak kira di mana sahaja, dengan siapa dan always tersenyum walaupun dalam duka..ini kerana senyum itu suatu terapi diri dan juga terapi untuk orang yang melihatnya..tapi! senyum tu hendaklah ikhlas lahir dari hati..bukan dari mulut yang sinis sekali.. dengan itu secara tidak lansung telah melakukan satu sedekah yang amat disukai Allah s.w.t .. Insha Allah..

Orait!

Bersempena dengan hari sabtu bersamaan 16 Rabiul'awal 1435 nih merupakan ulangtahun kelahiran my sis Nurshareeda yang ke-25 tahun.. kali ni besday my sis sambut kat umah makcik sebab nye akak kila bercuti kat umah makcik..kak shieyda dok kat umah makcik sebab husband dia which is my brother in law ada kursus kat wangsa maju selama 2 bulan camtu la..

FYI, my sis and his family had stay with us hampir seminggu dah..its means dari minggu lepas g dah diorang dah bersama dengan kami kat kajang nih..

Untuk besday kali nih, her husband ada kat umah sebabnye siang jumaat tu (17/01) dia balik jap kat kelantan sebabnye barangan untuk kursus tak cukup lengkap..abang bawak barang2 yang dia biasa bawak tyme pi kursus..alaa, macam dia selalu bawak tyme kursus before nih..tapi kan..kali nih pelik sikit..dah lah tak gtau kene bawak ape tup2 dia tanya pulak barangan yang tak pernah diorang bawak tyme kursus..so, terpaksa la balik kat kem kelantan tu untuk ambik barang2 seperti yang diarahkan..akak aku pun heran jugak..tak pernah lah abg pergi kursus siap bawak lebih dari dua buah beg..ni bukan takat lebih dua beg bahkan terpaksa balik untuk ambik barang2 yang entah ape2 pulak tu..

Bukan tu je..diorang siap kene bawak A4 paper satu rim, mineral water 500ml sekotak, beg duty (padahal diorang kursus mane penah bawak beg duty) dah gaya nak duty kat kem je dah..tapi tak tau la..diorang diarahkan untuk turut duty ke tak..wallahu'alam..

So, berbalik kepada hari nih.. awal2 lagi aku and akak shieyda masak nasi impit kuah kacang dengan popia sayur untuk makan2 je la kan..oleh kerana kami buat banyak dan rasa2nya tak mampu nak habiskan, kami hantar lah jugak kat jiran tetangga..haa, untuk makluman korang..kejiranan kami sini amat lah prihatin..kalau ade yang balik kpg ke kan and bawak buah2an dari kpg..la, tak kiran buah ke ikan bilis ke..diorang akan share jugak kat jiran sebelah umah..so, Alhamdulillah kami dapat jiran yang agak prihatin..

Tanggal tarikh keramat which is 18/01 ni jugak merupakan anniversary yang ke-10 Mok Ayot aku yang dok kat sarawak tu..bersama itu jugak merupakan genap setahun sebulan usia anak buahku yang kedua which is anak kak shieyda yang kedua yang kami dok panggil 'deq wawa'..Alhamdulillah, deq wawa sihat dengan gumuks nye..hiihiiii..pandai mak ko jaga makan ko ek..padahal badan mak ko(shieyda) tu kecik and kuruih ja..mace dop cukup make..hihiii

Erm, dikesempatan ni jugak, aku nak wish hepi besday to Nur Amirah Hasane pemilik blog Diari Rindu Muhsin & Mira yang turut menyambut ulangtahun kelahiran yang ke-22 tahun..walaupun tak pernah bersua muka namun aku tertarik dengan keperibadian hidupnya walaupun hanya mengetahui dari laman sesawang twitter dan juga blog..saya doakan awak sentiasa bahagia with ur zauj until jannah, Insha Allah..

Nah, untuk santapan mata korang yang sudi dok membaca bebelan aku kali nih..thanks bebeh!

shieyda & his child: kak wanie


Deq Wawa

No comments: