Sunday 16 June 2013

Kahwin..Siapa???

Assalamualikum w.b.t n salam sejahtera..

Hallow halloww..kila in d house..upss, in d blog la..heheheee...ape kabar iman kalian..ape cite ujong minggu nih..mesti banyak plan korunk kan..mesti ade yang ke pantai, shopping bagai, jenjalan sana sini kan kan kan,...aku pulak ujong minggu nih plan nak ke sg.manggis dengan member..tapi..tapii..cancel..ini semua gara-gara somethings make me feel unhappy n unconfortability..betui ka ejaan aku nih..lantak la..

Malam nih korunk layan ke blogbuster 2 tuu..uitt, bobo ade la..skali dengan shae 'sayang' tu..jauh nye dia datang ye..selamat datang ye dalam blogbuster tu..OPPPSSS..ape pulak aku menyimpang ke situ..mintak ampun mintak maap ye..huhuuuu
 
Berbalik cerita asal.. minggu nih aku program aku hanya untuk menghadiri jemputan ke majlis perkahwinan mak sedara kepada anak murid aku kat bondamama tu..parents tu dah jemput awal2 siap bagi kad lagi..tambah-tambah pulak venue of the wedding tu dekat je dengan umah..so, ape tunggu lagi..on je la..heheee

Majlis tu bermula pada jumaat malam lepas maghrib tapi kami (kila, kak lai n kak faz) pergi jam 9 malam sebabnye ade sorang budak yang balik lewat..its ok..gpun memang kitorang plan nak g dalam jam 8.30 pm camtu..malam tu merupakan malam majlis berinai..untuk malam majlis berinai nih aku takde amik walau sesnap gambo pun..bukan aku tak nak..siap bawak camera gitu..rupa-rupa nya ku sangkakan nak berposing sakan tapi malang tak berbau..on je camera..ermm, amat menghampakan..battery exhausted..OMG!!hampa nye rasa hati..so, aku selitkan diri kat handphone member je..

Keesokannye: sabtu, kami pergi ke majlis jam 12 lebih camtu..sampai2 je kami salam tuan umah, bagi hadiah n lets go..makan tyme..hahahaa..aku n kak lai terus ke meja buffet meninggalkan kak faz yang dok berborak entah ape2 dengan tuan umah..beramah mesra la sangat kan..hehehee..jahat kan kami..pentingkan perut yang lapar berbanding nak beramah mesra bagai..takpe2 bukan kami terok sangat pun..tak tau nak borak ape..gpun akak yang jemput tu (mak arween) yang suruh kami makan dulu..so, nak tunggu ape lagi..bak kate pepatah melayu, orang ngantuk di sorong bantal..haaa, lebih kurang camtu la bunyi nye ye..

mula2 sampai ~

pict nih aku cilok dari fb kak lai

Makan tyme






bubur kacang hijau s a pemanis mulut..terbaekk wokk..
Lepas je makan2, kami masuk pulak kat dalam dewan tu..tempat pengantin bersanding bagai..awal nye kami nak makan kat dalam dewan je tapi takde tempat kosong..penuh..so, kami makan kat area luar je la..tak pe..fresh air gitu..

Masuk je dalam dewan tu dengan perut yang penuh..kenyang sudah..kami dok borak borak dengan makcik2 yang ade sekali kat situ..sementara pengantin sampai..cite punye cite, sambil2 tu minum secawan dua kan sekali dengan buah2an..hahahaa..tak miz dengan makanan n minuman pun..syiok gilerr..

pict in the dewan..

selamat pengantin baru..may ALLAH s.w.t bless both of u until jannah..insha'allah..








me n c cute ezzara


ibu arween, me, ezzara, kak lai n kak faz

with alhannah teachers

karok tyme : ila n abah arween duet..piwweeeetttt

demam gwiyomi style..hehehee




from left : k.lai, kila, k.faz, k.wan, k.ida n ila
Last picture is taken by abah arween..thanks..n ols of them are kawan sekerja aku..k.lai n k.faz merupakan kawan sekerja aku yang sekarang..k.wa, k.ida n ila is a kenalan aku tyme keje kat tadika/taska yang dulu..alaaa, taska/tadika alhanna dulu tu..walaupum aku dah tak keje kat situ but we still connect each other..gpun they are the teachers of my cousin rite now..

#kebanyakan pict tu k.faz yang tolong amikan guna camera aku..maap la ye pict tak clear sangat..aku pulak malas nak jalan2..aku dok sibukkan diri temankan kak lai jaga c ezzara (adik arween) yang tengah tido..cibok la sangat kan kan kan..ok, c u next entry wokeh..daaaaaaaa

No comments: