Friday 14 June 2013

Dugaan Hidup..Wallahu'alam.. PART 1 : hamba Allah Yang Tak Paham Bahasa

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera..

Ape khabar iman kalian..ada sehat dan bertambah maju jaya..harapnye makin ade peningkatan..tak pun maintain je..takpe, kita sama2 berusaha ke jalan Allah s.w.t bagi mendapatkan redha serta rahmatnya..insha'Allah..

Minggu ni banyak dugaan yang dihadapi..astaghfirullahal'azim..subhanallah..

1. hamba Allah yang tak paham bahasa
2. wanie (anak sedara I) patah tangan
3. wawa (anak sedara II) demam
4. 'kecik' (kucing) bengkak telinga

First of ol, aku nak citekan pasal "hamba Allah yang tak paham bahasa"
Aku kenal dengan hamba Allah ni tyme kempen PRU-13 kat Sg.Jelok haritu..akak yang sama2 kendalikan BN punye calon iaitu YB. Johan b Abd. Aziz .. setiap perhubungan itu memang la sepatutnye dihargai dengan sebaiknya TETAPI..haa, tengok perkataan "tetapi" tu.. siap huruf besau n pastu ade kurungan gitu..haaa..ko jangan..ini menunjukkan negative perseption from me..untuk pengetahuan korang..aku mulai mendapat gangguan sejak 3 minggu yang lepas..rasa azab nye & rasa menyesal pulak kenal dengan orang cenggitu..bukan aku nak sombong ke ape..ade ke patut dia msg bersayang-sayang, rindu2.. (uwekkss.. ) nak termuntah ijau aku dibuat nye..kalau lelaki boleh la aku terima dek akal..ni ??? hampeh..ingat muka aku ade ke arah tu ke..mak aiii..agak2 la wei..aku ni masih muda..baru nak hidup kat dunia yang fana nih..ingat siket dengan akhirat sahabat..kalau nak terpesong tu jangan la ajar aku ye..satu lagi..ade tu dia siap msg [aku kalau tak berkenan memang xlyan..lain la kalau dia call 3/5 kali camtu "macam la urgent sangat" aku angkat jugak la..tu pun tepaksa :'(  ..rasa cam nak jerit gtau "JANGAN GANGGU, PLEASE" ]

H.A : kila, nape akak msg x eply..call x angkat..kila tak sayang akak ke..akak sayang kila.
H.A : jangan marah lame2 tau..nanti I rindu U..
H.A : akak sayang kila..
H.A : rindunye kat kila..akak sayang kila..
H.A : nape kila xnak layan akak..ape salah akak..
H.A : kila, nanti kte jumpe klo kila benci akak, plez LEMPANG pipi kiri kanan akak, itu tandanya mmg kila
         benci akak..klo x lempang tanda kila syg akak..

dan banyak lagi msg dia yang boleh buat korunk muntah nak baca..aku mula2nye anggap dia msg s a friend je..tapi kalau dah semacam je bunyinye..aku pelik bin ajaib la..hal ni aku tak ceritakan kat makcik n pakcik..aku cuma cite kat akak aku je..sebabnye aku dah tak tahan & nak mintak suggest dari dia camne nak buat orang tu sedar diri siket..yang peliknye lagi..H.A tu dah ade anak..tapi dah berpisah dengan suami la..itu aku tak amek tau sangat..tau2 pun dia sendiri yang cite..kalau nak tanye tu malas la aku..aku rasa cam tak sesuai je..lebih2 lagi dengan usia aku yang baru setahun jagung nih..

Aku dah cube elakkan diri dari dia tapi alangkah malangnye nasibku..dia tau tempat keje aku..kalau tau je tak pe..ni tak..siap datang n dok tengok kite buat keje..siap tu mintak layan..ko sape nak aku layankan..aku keje kat taska untuk layan budak2..bukannye nak layan ko..hampeh..tak eply msg tak jawab call gtu pulak cara nye nak berhubung ye..aku bukannye nak kurang ajar ke sombong ke ape..tapi once aku dah tau n dbuat cenggitu, aku tak selesa n secara automatik nye aku akan always negative thinking about u..sorry sesangat ye..

#hopefully, hidupku akan kembali seperti sediakala..taknak gangguan yang tak syiok gitu seh..
#k lah..lewat dah ni..untuk yang 2,3,4 akan dcitekan kat lain entry je la ye..

No comments: