Monday 27 May 2013

PD.. I'm Coming !!

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera..

Ape kabar iman kalian..ada bagus meh..harapnya bertambah baik berbanding semalam dan hari sebelum-sebelumnye la ye dak...

Hai la..hai laa..kini tibanya sudah cuti sekolah meh..mesti korang dah plan nak pergi bercuti sana bercuti sini kan..aku pulak walaupun cuti sekolah tekde makna nye nak cuti wokeh..kalau nak apply la..tapi tak kan kot..sebabnye aku bukannye cikgu kafa ke, cikgu sekolah endah ke, menengah ke, ape ke kan yang sewaktu dengannya..ko jangan nak berangan di siang hari la kila oiii..

Seperti yang korang sedia maklum, jumaat lepas bersamaan 24 Mei kan wesak day..so, itu bermakna tiga hari cuti meh untuk minggu ini..yippiiii...sakai sik upa aku lok..hahahaaa...

Dengan itu, khamis malam jumaat tu aku & akak aku terus plan nak ke Port Dickson..walaweiii..lama sudah aku tak jejak pantai PD tu.. aku sangat-sangat la excited nak turun pantai..walaupun yang sebenarnya aku tak reti nak berenang pon..hahhaaa..ada aku kesah..janji syiok giler..

wanie, me & kak shieda
Yang atas tu pict masa mula-mula sampai PD..kitorang tak sewa mana-mana resort ke umah sewa ke..tak tak tak..kitorang just stay a.k.a menumpang je kat umah makcu..yang ni makcu belah abang ipar..alaa, suami  kak shieda la..suami dia tak de sebabnye dia keje..alaa..ade aku mention sikit pasal suami dia tu kat entry Lame Tak Jumpe ..

Pada mulanya, aku n akak plan nak pergi pagi jumaat tu..lagipun makcik & pakcik nak balik perak..sekali dengan umi, tok wan, kak farra n his husband.. btw, kita hanya mampu merancang n ALLAH s.w.t yang tentukan..aku gtau la makcik khamis malam tu pasal plan kami tu..tapi makcik n pakcik pulak suruh ikut balik kampung kat perak sebabnye ade sedara dia kawen..aku bincang dengan akak n finally, kami ikut perancangan asal.. aku n akak serta anaknya pergi PD manakala makcik n his family balik kampung..

Pada mulanya pakcik asyik kate jugak..nape kila nak sangat pergi PD tu..nak jumpe pakwe ke..uit..ade ke patut..ade ke aku nak jumpe pakwe..tak do makno ey..aku excited nak pergi PD sebabnye aku lame tak turun pantai seperti yang aku bagitau awal-awal entry ni lagi..perasan tak..mesti naik cair telinga korang kalau  ayat tu asyik kene korang dengar dari aku..nasib baik kene baca je ye dak..hahhaa..akhirnye, pakcik siap-siap n terus bagi arahan..siap sekarang..pakcik hantar kat PD sekarang..takyah naik KTMB esok..kalau gtau awal boleh la pakcik hantar siang-siang tadi..(camna nak g siang2..aku kan keje..ape daa pakcik oii..: tapi aku berbicara dalam hati je..tak berani nak luahkan..hehehee)

Malam tu dengan cepat pantas dan tuntasnye, aku n akak packing barang keperluan untuk di bawa bersama..aku pulak siap mandi sebabnye balik keje lewat..lagipun aku ni balik keje bukannye terus nak mandi..aku kene tolong memasak, hidangkan makanan..siap semuanye baru la aku berpeluang untuk rehatkan diri..dengan sepantas yang mungkin aku bersiap dan tadaaaaa..siap!! aku siap bawak beg ala2 naik gunung tu..malas la aku nak bawak 2 3 bijik beg..buat penat je..so, kitorang hanya bawak satu backing bag, handbag akak untuk letak botol susu anak2nye..tu je..FYI walaupun beg nampak je sikit ( 1 je) tapi beratnye..mak aii..sabo je la..nasib baik bukan nak naik gunung..kalau tak kompom aku pancit n tergolek jatuh gaung..hahahaa

Kami bertolak dalam jam 10 pm..sampai-sampai je kat umah PD lebih kurang jam 11.45..wow, laju jugak pakcik drive..ini juga disebabkan faktor lalu lintas yang amat sporting..hahhaaa..malam tu jugak diorang balik kajang sebabnye esok kan nak bertolak ke perak..cian pakcik..siap bawak kopi sebotol sebagai teman memandu..THANKS A LOT PAKCIK!! diorang selamat sampai umah kajang dalam 1 lebih pagi..its ok, malam masih muda..hahhaa

So, firstday kat PD aku n akak terus terjah ke Pasaraya Sakan kat batu 6, PD..kedai kat bt 6 tu baru je bukak..before tu kitorang pergi yang kat pekan PD tu..memandangkan bt6 tu dekat dengan umah kami yang terletak di bt4 jadi kami pilih la jarak yang lebih dekat..selain dari SAKAN.. kami jugak serbu ke Pasaraya Ku .. memang syiok giler..barang nye murah-murah belaka..cantik jugak tu..mak aii..aku berbelanja mengalahkan akak..sekali tengok..camne nak bawak balik ni..kami pergi naik motosikal je sebabnye kereta pakcik rosak..masuk bengkel daa..so, the solution is aku hantar barang kat umah dulu sebelum amik akak n anak2 dia..hahahaa..keje gile betul..

Hari kedua nya pula kami pergi pantai..WOWWW!! semangat giler aku bersiap..akak kate jam 4 baru gerak sebab panas..tapi aku siap sejam awal..hahaa..excited punye pasal..anak akak aku pulak sedap je tido..gara2 tunggu dik wawa bangun akhirnya kami gerak dalam jam 4.30 pm..lewat setengah jam dari perancangan..kami jalan kaki je ke pantai tu sebab tak jauh pun..dengan lenggang kangkung bagai itik pulang petang kami amik masa just 15 minit..masa pergi tu penat la jugak sebabnye panas..tyme balik tu ok je..sebab dah malam kan..sijuk je..

Tyme sampai tu sempat jugak kami berposing.. ni haaa...tadaaaaaa

Dek Wawa : 5 bu;an dah bawak turun pantai

O'on & Ejan :anak makcu yang duk PD

Kak Wanie & Kak Shieda

Budak yang tak semenggah..hehehee sinyumm..

Try panjat tembok yang kat tepi jalan tu..

Ours : o'on, ejan,bam,angah,dekwawa(dlm stroller), kak wanie, kak shieda..aku tak de sebab aku yang shoot kan..

Ni pulak tymr mandi..pict dalam air tak de..dah suruh si angah tolong snap kan tapi hampeh..punye la penat kami berposing..dia pulak siap tunjuk gaya nak shoot..rupa-rupanya harapan hanya tinggal harapan..bak kate nenek aku.. "ngarap ati jak"..so, ni je yang ade..

muka sedih..menunggu kepulangan ayah tersayang..hahhaaa

Lepas Mandi..

ice cream tyme..

Nak siket..sharing is caring..hahhaaa

Look like pokok untuk cover novel cinta pertama..ye tak..

Siap mandi-manda, kami berehat kat pondok yang disediakan bagi keringkan badan before tukar baju..sijuk sungguh kene angin sepoi-sepoi bahasa dengan badan yang basah..huhuuu..menggigil kami..lebih-lebih lagi dek wawa n kak wanie..hahhaa

Pas tukar pakaian, kami merayau pulak kat pasar malam yang kat seberang pantai tu..sebelah petronas je tapak pasar malam tu..habis berbelanja bagai tak jumpa makanan setahun, kami balik berjalan kaki..nasib baik ade strollers..kalau tak..penat jugak nak bawak plastik makanan, beg baju basah, baby kan..so, semua barang2 tu kami gantungkan je kat strollers bagai nak pergi menjual da..hahaa..

Hari ketiga, kami bersiap balik kajang..pakcik n makcik nak balik perak-kajang maybe malam..so, kami decide nak naik KTMB.. gpun malas nak susahkan pakcik..lebih-lebih lagi pakcik penat drive jauh kan..lagipun,  kalau tak cuba sekarang bila lagi kan..kalau dah pandai lain kali senang nak gerak..takyah naik kete pun tak pe..heheee..

Sampai kat kajang naik teksi untuk balik umah..sampai umah tepat jam 2.45 petang..so, ape lagi.. terus masak sebabnye perut dah berirama rock..pakcik n makcik pulak sampai 2 jam lepas tu..ok, thats ol..

K lah.. aku nak rehat sepuas-puasnye..esok pagi macam biasa..kene bangun awal tuk pergi keje..assalamualaikumm...