Friday 17 May 2013

Don't Make Me Regretted Knowing U

Assalamualaikum w.b.t n salam sejahtera..

Di malam yang hening dan dingin ini, aku ingin kongsikan sikit perasaan aku yang tengah gundah gulana ni gara2 kenalan yang aku kenali 5 tahun yang lepas..aku berkenalan dengannya melalui ex-bf yang merupakan sedara budak tu..

Aku kenal dengan ex tu melalui bestfren aku yang munyati tu..diorang (mo0n, alice, deqja, rahmah, bana, emma) yang kenalkan tyme kami mewakili sekolah dalam program "Hari Pelajar Menghayati Sambutan Kemerdekaan" kat SMK Asajaya, Sarawak. Diorang kenalkan sebabnye dalam geng aku tu cuma aku sahaja yang tak ber-bf..ape penting ke bende camtu..tapi disebabkan pujukkan dan nasihat dan nak jaga hati kawan2 sekalian akhirnya aku ikutkan juga..

Sekali jumpa terus je budak tu ajak couple..tak semena-mena ye tak..bagi aku tu hanya kawan je..tak lebih dari tu..cop2..dalam masa aku couple dengan budak tu (couple jugak..) tak pernah sekali pun aku jumpa berdua je tau..kalau dia ajak jumpa aku akan pastikan semua member2 ku yang seramai 7 orang termasuk diriku ini ada bersama..kalau tidak aku taknak..ok..bukan ape..aku takut sesangat walaupun kat tempat awam ok..aku rasa jumpa pun dalam 3 kali je sepanjang couple tu..sebabnye kami duduk daerah yang berlainan..jauh pulak tu..tak sanggup aku nak jumpa semata-mata dia tu bf aku..lain la kalau dia tu kompom jadi laki aku..ye tak..

Last2 kami break-up..the reason is dia ade gf lain dlm masa dia couple dengan aku..aku tak kisah dia nak ade byk gf ke sebabnye dia bukan milik sesiapa..lagipun bukan laki aku pun.. tapi member aku pulak yang over acting..siap nak jumpe marah budak tu..nak bagi kate 2..ape ka...bagi aku cinta tu akan datang dengan sendirinya..takyah nak tercari-cari..akan tiba jua masanya nanti ye..yang penting sabar, redha, tawakal, usaha..tapi part usaha tu aku pass kat mak r family aku la..insha allah..

Stop part cintan cintun nih..ni aku nak berbalik dengan tajuk entry aku kali nih.." don't make me regratted knowing u.." sebabnye terwujudnye entry berupa ni gara2 sedara ex aku tu asyik2 ajak kapel la, desak aku itu la ini la..apee, ko ingat kite berkawan lame ko boleh buat sesuka ati ko ke..sorry k..dari 3 tahun yang lepas aku dah tak tahan dengan perangai engkau tu..muke je nampak baik tapi asyik2 ajar aku bende yang tak sepatutnye..ape ko ingat aku nih adik engkau ke..tak pun akak engkau..gitu..harap maap la ye..aku bukan sesape kat engko..insha allah, dengan izin allah aku doa2kan moga engkau bukan jodoh aku..bukan aku nak sombong ke riak ke tapi setelah mintak pendapat dari member2 yang kenal dengan budak tu n yang rapat dan tau pasai aku dengan ko tu aku makin yakin untuk jauhkan diri ku darimu..siap tukar hp number tapi camne entah ko boleh dapat nombor aku nih..semak aku dibuat nye...

Aku pikir takkan gara2 dia sorang aku nak tukar nombor lagi..oh nooo!! nombor ni ramai yang dah tau..lecturers, members, families, some of company..tak nak la aku..nak ku block contact no dia kat hp nanti dia ganggu pulak makcik aku kat fb..makcik, pakcik n akak aku dah pernah ngadu kat aku pasai budak tu ganggu diorang kat fb gara2 aku tak angkat fon, tak eply msg tu semua..asyik2 tanye pasai aku..ape ke jadah dia nak tau sangat pasai aku..aku bukannye makwe dia..please la..semak2!!

Malam ni dia buat perangai balik setelah menyepi agak lama..ganggu aku kat fb chat..aku tak layan dia sibuk2 call hp aku..adoiii..mau gila aku di buatnye..pernah dulu tyme aku masih study dip..aku tyme tu demam & kebetulan dia call.. banyak kali jugak la dia call tapi aku tak larat nak angkat..penat kot dia asyik dail tapi takde respon so, dia msg n korang nak tau dia msg ape??lebih kurang camni msg dia..

Dia : oi..tak reti nak angkat fon ke..baik tak payah guna fon kalau tak nak angkat..anjing pun kalau
        dengar bunyi reti nak menyalak..

Dia : ko ade jari tak..nape tak angkat fon..tekan butang je..bukan gune kredit ko pun..aku yang call..ko
        angkat je la..

Dia : bodoh la ko nih..

Aku : gila..

Dia : ko g mana..nape tak angkat fon..baik masukkan kat dalam mangkuk tandas pastu flashkan..tak
        pun ko campak je kat dinding..

Aku : ko pehal..suka ati aku la nak buat ape..hp aku..

Pastu dia call n roomate aku jawabkan..tak sempat nak bagi salam dia dah maki hamun..uit, kalau nak tau kan aku ade cakap kat atas tu yang kalau aku demam..aku kalau demam memang tak larat nak buat ape termasuk la nak pegang hp ye..so, yang eply n baca msg tu adalah ecah roomate ku yang selalu back up aku..habis je dia cakap dia tanye, nape senyap n tyme tu la ecah kate..dah puas ke ko nak maki hamun orang..ko sape nak marah orang sesuka hati ko nih..ko jangan la nak ganggu kila lagi..dia taknak kawan dengan ko dah..baik takyah ade kawan macam ko kalau dah perangai camtu..boleh jahanam anak orang n bla bla blaa....aku diam je sebabnye tengah loadspeaker la kan..aku biar kan je sebab tak terdaya..tapi sies aku sedih sebab tak pernah lah dalam seumur hidup aku kene macamtu..macam la dia tu bagus sangat..kalau bagus ko pergi la cari orang lain untuk jadi kawan ko..aku tak sudi lagi la nak kawan dengan ko..nyesal aku pernah kenal dengan ko..tapi apakan daya..kita hanya mampu merancang tapi ALLAH lah yang amat berkuasa untuk tentukan segalanya..wallahu'alam...

Pernah jugak aku mintak tolong kat member aku yang lelaki..izuan musa namanya..sekarang dia bf kepada bestfren aku jugak..c m0on tu..dia cadangkan aku letak in r/ship kat fb, gtau kat budak tu yang aku dah ade bf yang tak suka aku ade hubungan dengan lelaki lain tapi hasilnya..same jugak..dia kate nak jumpe "bf" yang aku katekan tu..tapi sampai sekarang aku tak tunjukkan..ye la, mana aku nak dapat la kan..haha..nak tunjukkan pict artis nampak sangat menipunye..nak tunjuk pict cousin aku yang laki tu dia dah tau muka n penah jumpe..aku rapat dengan yang belah mak je..yang belah bapa aku tak rapat n tak tau sangat..hehhee..lagi satu..dia friend dengan semua kawan lelaki aku kat fb walaupun aku friend camtu2 je..bangang sungguh kan..stresss!!

So, aku tak tau nak buat ape lagi dah..lame dah aku pendam bukan sorang diri je tau sebab aku dah tak tahan lagi aku cite kat ecah n nuha yang pernah menjadi roomate ku tyme dip. dulu..siap bagitau kat ex-bf aku merangkum sedara dia tu jugak..tapi no action..dia kate, alaa..ko layan je la..tapi sampai bile..

#aku tak tau nak buat camna lagi la dengan budak tu..nak di marah dia dah besar boleh pikir sendiri orang tu suka ke tak cara kita..kene la jaga hati orang lain siket..ni tak..ikut sedap mulut dia je..k lah..ngantok pulak mata..

#btw..wish heppy teachers day to ols of teachers in this world especially to munyati, deqja yang pernah jadi cikgu, makcik n everyone la..maaf kalau ade terkasar bahasa, tersilap kata..jangan simpan dalam hati ye..ok.daaaaaaaa

No comments: