Thursday 16 May 2013

Awesome Day!! C U Again..

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera..

Apo kono ey jang..ko monong ajo..baik ekau monongkan entry aku yang entah apo2 nih ha..ado jugak pe'dah ey..ado ko..lantak la..asaikan aku bahgio..

Untuk entry kali nih, aku nak share kan secubit garam dan segenggam gula pasir..hahaha..apaakah..tang ada2 jak ow..(hehee..mule2 nogori..pastu sarawakian pulak) jangan serabut la ye..aku saje je nak bagi lidah nih terbelit siket..kate 1 malaysia..(ade kaitan ke..pape je la ye..) korang layan je la perangai aku ni ye..tapi jangan pulak simpan kat hati..nanti susah pulak nak cari dokter untuk ubatin nya..hahhaaaa

Ok, berbalik kepada tajuk yang telah aku berikan.. seperti yang korang sedia maklum, aku sekarang kan kat semenanjung n aku asalnye budak borneo..kmk orang serawak..so, setelah agak lama hidup di negeri orang nih, member aku dari sarawak teringin nak datang kl..nak tengok pembangunan yang amat dibangga banggakan oleh rakyat malaysia terchenta ni kan..atas pertolongan member yang lagi satu (munyati yang masih menuntut d @maktab perguruan miri ) untuk tempahkan tiket yang tyme tu boleh la murah kiranya untuk dua orang memberku yang amat aku sayangi nih..

Untuk tempat tinggal & segala pengangkutan alhamdulillah boleh la aku sediakan walaupun tak semewah hotel yang ade kat malaysia ni la kan tak pun banglo kat tepi bukit ke atas bukit ke tapi agak selesa la..aku hanya tinggal kat umah teres je..(bersyukur dengan apa yang aku ada..ko ada..) hehheeee

So, setelah tiba masa yang dinanti-nanti akhirnya aku sampai lewat siket dari jam yang dipinta..mintak ampun mintak maap beb sebab ade perkara yang perlu diselesaikan..tapi takde la lame sangat kan..lewat lebih kurang 10 minit je kan..g pun tyme tu la korang boleh tengok2 sikit suasana kat klia tu..bukan selalu..(saje je aku nak cover diri..hhehee)

Setelah salam pelok cium (nak bagi korang muntah jap..hhehehee) kami naik kereta yang dipandu khas oleh pakcik yang amat ku hormati yang secara tak langsung menjadi tourist guide kami sepanjang member ku kat sini..tak lame pon..malam jumaat sampai pastu balik isnin malam..very short tyme to bring them jejalan kat sini..takpe, next tyme korang pergi lagi ye..pastu kene bawak jugak c m0on tu..cian dia asyik kene tinggal je..

First destination yang pakcik bawa after leave KLIA is dataran putrajaya..kitorang pusing sekitar putrajaya tapi tak turun kereta pun sebab lewat sangat..lagipun, makcik kate siangnye belah pagi tu ade kes kat kawasan tu..alaa, yang timbalan pengarah kastam meninggal kene tembak kat traffic light tu..tak jauh dari office tu jugak.. for the detail about the story will klik https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/04/26/timb-ketua-pengarah-kastam-mati-ditembak/   kitorang tak lalu jalan tu sebab pakcik ambik jalan yang belok ke kanan..lalu betul2 depan pejabat kastam tu..yang tempat kejadian tu traffic light ke-3 dari tempat kami berada..

Borak punye borak, akhirnye sampai jugak kat umah..tu pun lebih kurang jam 1 pagi kot..flight member arrived kch-kl around 10.30 pm pastu pusing2 area putrajaya tunjukkan jambatan, masjid, bangunan sana bangunan sini sebab putrajaya kan hanya cantik tyme malam sebab lampu yang bermacam-macam tu kan..kalau siang nye kan kawasan tu terkumpulnye segala ibu pejabat semata-mata..takde orang melepak tu semua..

Sampai umah takde makne nye nak tido terus..masuk bilik tukar pakaian, pergi dapur terus temankan member makan..takut la kan dari jauh datang mesti diorang lapar..ala cian2 kawanku..nasib baik aku & makcik sempat masak dua tiga jenis lauk je..harap sudi la ye..kalau tak sedap ko masak sendiri la ye..hahhaa

Lepas makan, masuk bilik tak jugak tidur nye..sambung balik bercerita..dalam bahasa sarawak pulak dikatakan "bersusey"..hahaa blaja sikit ye..mane tau nanti datang sarawak boleh jugak korang praktikkan ye tak..masa tergolek-golek kat atas katil tu asyik ketawa hinggakan aku takut pakcik terganggu pulak..sebabnye bilik aku dengan bilik utama bersebelahan je..kalau terkentut pun rasanye berkemungkinan untuk dengar tu ade kot..hahaaa..entah ape2 aku ni kan..saje je..lebih kurang jam 4 baru kami terlelap dengan lena yang panjang..hahhaaa..sedar2 jam 6.30 pagi..so, kelam kabut pulak aku nak subuh, nak bersiap bagai..padan muka aku..urmph (-_-)'

Pagi sabtu tu kitorang keluar rumah jam 8 lebih sebab kene naik pangangkutan awam..pakcik suruh bawa kereta sendiri..kami ni walaupun dah punye license tetap jugak nak naik public transport..bukan ape..aku takut jalan kl ni yang asyik jammed satu hal, nak cari parking lagi..lebih2 lagi aku yang tak berapa sangat dengan jalan sini..so, amik jalan mudah..tak payah nak drive2..naik je public transport kan ke senang..tak payah nak pikir segala masalah yang boleh memeningkan kepala hotak ni..nanti tak pasal2 botak pulak kepala sebab rambut luruh..hehehee..ade ke..hiperbola sungguh kan..

Pakcik turunkan kitorang kat sg.besi..dari situ kami ke sogo..lepas tu ke masjid jamek, jalan TAR, naik lrt ke kl central & klcc yang last sekali before balik semula ke sg.besi sebab pakcik amik kat sana...pakcik tak joined sekali sebab dia terpaksa ke opis..cian pakcik kene pergi opis hari sabtu tu sebab ade kerja yang perlu diselesaikan dengan segera..takpe pakcik..btw thanks ye..

Keesokannye (ahad) pulak pakcik tak kerje..yippiii..so, pagi tu dapat bangun lewat sikit sebab takyah berebut dengan public transport karena pakcik will be our driver..hahahaa...jahat tak aku..kalau orang yang drive aku suka tumpang..dapat releks..simpan tenaga unuk bershopping..hahahaaaa..

Pagi tu pakcik tanye nak pergi mane..dia bagi 2 pilihan..nak ke melaka r nak ke nilai..kalau melaka boleh jejalan n opkos makan makanan seafood yang dibakar enak..kalau kat nilai ni lebih ke shopping je la..oleh kerana member belum habis shopping so, kami ke nilai sahaja..tak jauh pun..dalam sejam je kot but i'm not very sure about the timing ok..tapi lebih kurang la..

Dari jam 3 kami keluar dari umah shopping sehingga lah tempat tu nak tutup..aku baru tau yang nilai ni start beroperasi dari pagi hingga jam 9 ke 9.30 malam camtu je..sebabnye sebelum ni mane pernah aku pergi situ sampai lewat malam camtu..paling2 pun aku balik jam 7 ke 8 je..tapi memang seronok sakan..habis duit berbelanja pun kami terasa lagi dah..malam tu tyme berkemas barang nak bawak balik sarawak baru tau..mak aiiii..aku beli ape ek..hinggakan member aku yang nak balik pun terkejut tengok aku berbelanja macam la aku nak balik ikut diorang pulak..hahaaa..i'm a spendthrift..aku ngaku k..

Isnin siang nye tu aku tak cuti..so, tinggal la member aku kat umah..nasib baik berdua..kalau sensorang kompom dia mati kebosanan kot duduk kat umah yang sunyi sepi tu..pandai2 korang la ye bawak diri..tapi kan..balik je umah petang tu aku tengok..warghhh...bersih nye rumah..kemas nye..korang nak tau..budak 2 orang tu siap kemaskan umah, mop lantai bagai, cuci pakaian kotor..hahhaaa..baguih2 naa..amalkan selalu..heheee

Malam tu flight jam 9.50 pm tak silap..so, maybe arrived kat sana around 12 after wait for the luggage la kan..btw walaupun penat namun aku puas sebab dapat berjumpa, bershopping, bercerita empat mata n overall is spent more time with my beloved friends together..FYI, we (kila, alice, munyati) are friend since tabika lagi..umur 6 tahun..n deqja aku kenal sejak primary 2 sebab dia baru pindah kat sekolah kitorang tyme tu..

Ok..thats all untuk kali ini..panjang pulak aku merapu kali ni ye..maap2..kat sini aku share kan jugak gambaq2 kami ni ye..jangan marah..layaaaannn...





















# alhamdulillah, walaupun masing2 dah bekerja, still belajar dan duduk jauh2 tapi kami tetap cari masa untuk luangkan bersama..insha allah, semoga persahabatan kita kekal selamanya..amin2..


No comments: