Thursday 23 May 2013

Terjaga Dari Tidur Yang Lena


Assalamualaikum w.b t

Ape khabar iman kalian semuanya..harap baik-baik belaka..aku pulak biasa je..haa, tajuk entry aku kali nih ade bunyi2 lirik lagu sikit kan..tajuknye ape entah..tapi alaaa, yang bunyinye cam ni tu.."terjaga ku dari tidur yang lenaa..melangkah malas menuju jendela,kabus menyelubungi subuh, mengimbas segala kenangan yang lalu..." haaaa, lebih kurang gitu kot..betul ke tidak lirik tu aku tak pasti..hantam saja la labuu..kalau nak tau tajuk lagu tu ko orang google la sendiri la ye...aku malas la..tak silap aku kalau tak alieycate ella kot yang bawak..not sure pulak aku..yang aku tau memang ade pon lirik lagu yang bunyi lebih kurang camtu..

Ok, untuk entry kali nih aku sebenarnya baru terjaga dari tidur..lebih kurang jam 12 aku masuk tidur..ingatkan lena sampai ke subuh nanti, rupa2nya aku terjaga pulak jam 2..adoii, nak tidur balik mata tak nak pejam dah..padahal esok nak keje..tak cuti g ye..jumaat baru cuti, sempena wesak day la katakan..wesak la sangat..hahhaaa..

Btw, aku terjaga bukan disebabkan mimpi ngeri ke otomen nak datang menyerang ke, jumpe antu kak limah ke..tak tak tak..itu semua..poyoooo..hahhaaa...aku terjaga sebabnye kepanasan yang membuatkan aku seperti duduk dalam sauna..ko paham!! ini semua gara-gara terpaksa duduk bilik bujang yang cume ade single bed, kipas sebatang terpacak..walaupun kipas bukak 3 tapi aku tetap merasai suasana sauna yang tak perlu aku perlu kat mana-mana pusat kecantikkan ke farmasi yang menawarkan khidmat sauna nih..memang bermandi peluh aku sekarang nih..nak pakai seksi takleh..nanti pagi esok makcik masuk bilik nak kejutkan aku terkejut pulak..ko gila!! tak pasal-pasal malu setahun aku dengan dia nanti..makcik aku nih bukan boleh sangat..walaupun dia tak kisah tapi aku kisah la..

Ini semua terjadi gara-gara parents belah pakcik datang..umi n tok wan datang dari kampung (perak) sekali dengan adik pakcik (farrah n husband)..dengar tu..kalau dah ade husband, maksudnye aku takleh kongsi bilik lagi dengan kak farra..dulu ok je tapi sikalang, wa ting tong wei..nah, pergi ko bilik sebelah la gamaknye.. amek kau!! walaupun dia tak cakap macam tu tapi takkan aku tak terpikir nak ke bilik lain, ye tak..kak farra n his husband temankan umi & tok wan sebab tok wan ade appoinment dengan doctor kat hospital..tak tau la hospital mana..yang tu aku kureng siket..dah makcik aku gtau hospital mana tapi aku nih memang lemah daya ingatan..kot masa makan aku suka makan nasik berulamkan semut kot..hahhaa..euww?? lantak korang la nak caye tak..hohoooo..tapi tak silap aku kalau tak HUKM, HUKL kot..tok wan memang tiap-tiap bulan kene bawak jumpe doctor..orang tua la katakan..tapi i'm proud of u tok wan..walaupun dah tua & ade masalah kesihatan, tok wan takde nye merungut ke patah semangat ke nak ke sana ke sini..tok wan sentiasa ceria, tersenyum, masih kuat untuk pandu kereta sendiri walaupun takde la jauh sangat tapi boleh la dari taiping-ipoh, umah-market2..umah-sekolah..FYI, tok wan ni bekas pengetua sekolah menengah..& before tu penah jugak jadi guru besar..tapi he was low profile ok..

Macam biasa, tok wan & umi akan amik bilik bawah..kak farra pulak amik bilik yang aku duduki..aku pulak kat bilik sebelah..bilik pakcik aku sorang lagi yang belum kahwen..haaa, ade yang nak mencube ke..boleh boleh..sebabnye dia sorang je yang belum kawen.. ade jugak yang akan aku panggil makcik nanti..ye tak..hahaha..pakcik pulak takde..so, nasib baik la kan..sorry pakcik..kila check in kat bilik pakcik semalam dua ni ye..tapi aku tak tau camna pakcik aku boleh duduk dalam bilik yang panas tahap sauna ni..ke malam ni je ek..itu aku tak pasti sebabnye biasa aku tido sedap je..its means ALLAH nak uji tahap kesabaran aku kot..teeetttttt..ok..tapi aku telah mengadu kat korang..hahahaa..bukan nak mengeluh tapi nak kongsi perasaan je..hahhaaa(boleh ke tak, korang kene jugak cakap boleh..) jahat tak aku..(sebut dengan gaya : comei tak kak ton) hohoooo

Disebabkan kepanasan tahap sauna, aku terus membasahkan tekak kat tingkat bawah..mulanya malasnye nak turun naik tangga tapi kalau malas nampaknya aku terpaksa tidur dengan tekak kering yang macam gunung sahara nih pulak..mau nye sakit tekak aku esok..tak mau tak mau..kat dapur, aku terus capai cawan bukak peti sejuk, ribena please n ketulan2 ais yang enaknye tak terhingga..hahhaaa..sempat jugak amik jelly yang dah beku tu..bukan nak makan tapi nak ku tuamkan kat muka..bagi sijuk ini punya muka..hohooo..nasib baik memberku cik simut tak sudi nak cium aku punye muka..hhahhaa..kalau tak boleh bengkak woo..

K lah..poie la tido..esok nak kijo laie nih..terlajak pulak jam bangun nye nanti..kelam kabut pulak pagi esok nye nanti..jumpe d entry yang akan datang..daaa..sayang korunk!! peace (^_^)v

No comments: