Friday 19 July 2013

Alhamdulillah..10 Hari Sudah

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera uols..

Haa..pejam celik pejam celik 10 hari include arini umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan Al-Mubarak yang amat barakah ini..Alhamdulillah..Korang pulak camne..dah tuang ke..korang jangaaannn..tak pasai-pasai kene ganti pulak..kan ke tak syiok..terutamanya kaum adam ye..korang bersyukur lah sebab Allah permudahkan korang untuk mengumpul pahala ibadah di bulan mulia ini tanpa sekatan..jangan pulak jadikan alasan.."kaum hawa nih boleh je cuti2 1Malaysia takyan nak full kan puasa diorang.." ape??korang ingat kami nih suka sangat ke..nak kumpul pahala full pun kene sekat-sekat tau..bersyukur lah korang nih..tu belum lagi rasanya 'nikmat' tyme cuti tu..mau nye tergolek sana tergolek sini menahan azab kecik yang Allah turunkan kepada kami ini..so, painkiller jangan dok jauh tau..kene ade stock slalu..memang la mende tu tak baik tuk kesihatan..tapi bagi yang dah rase nak terberanak tapi tak jugak keluar -keluar anak dalam perut yang kosong tu..tu je carenye yang paling mudah..huhuuu (-_-)' ..

Panjang lebaq na aku merapu meraban pasai keistimewaan kaum hawa nih ye..hihiiii..

Sepanjang bulan yang dimulia nih jugak aku amat2 la kureng nye nak online..nih kerana lappy ku yang tersayang takdak wei..cedih..cedihh..huhuuu..bukan nye rosak OK!! still hidup amat damai tapinye tak dengan tuannye yang asal..lappy ku sekarang dalam jajahan..hahhaaaa...jahat aku naa..tak tak tak !! lappy ku selamat dengan adikku yang terchenta!! adikku sekarang continue his study at kolej risda d melaka nun di sana..dia last minute reg kat situ..so, dia fly je dari sarawak sabtu lepas, stay one nite wif me at umah makcu n ahad tu kami hantar dia kat melaka sana..

FYI, adikku yang sorang nih tak pernah pun duk jauh dari family..tyme dia ambik sijil kat ikmas dulu pun tak jauh sanagt..paling2 dalam 1 negeri jugak..jarak pun lebih kurang 2 ke 3 jam je perjalanan..still boleh balik umah tiap ujong minggu.. kali ni pulak dengan hati yang tekat dan semangat yang wajar, dia pilih melaka negeri pahlawan sana untuk continue his study..semoga kau baik-naik aje kat sana ye adikku..janga nanges nanges..ek..

Oleh kerana last minute punye plan..dia tak de masa nak baiki lappy nye yang tengah tenat..adikku dengan senyum sungging nye mintak pinjam my lappy..baik lah..demia adikku yang suka tersenyum nih, aku bagi jugak la..ye la kan..aku keje..tak belajar g pun..daripada aku guna lappy tu semata-mata nak update blog, upadate status kat fb, twitter bagai..ade paedah nye aku kasi pinjam je kat adikku kan..bukan untuk mende lain pun..untuk belajar jugak la kan..

So, disebabkan itulah aku malas siket nak update blog nih..ye la..gambaq semua kat dalam lappy..pendrive bagai adik yang kebas sekali..sabo je laa...tapi malas2 aku still jugak aku stalker blog korang ek..terutamnya blog femes emes si cantek fatin liyana..iriene nadia n semua-semua laa..

K lah..lewat dah nih..aku nak siap p keje pulak..k..salammm

No comments: