Friday 26 July 2013

Nuzul Al-Quran = Cuti

Tala'al Badru 'alayna, min thaniyyatil wada', wajabal syukru 'alaina, ma da 'a lillahi da'..
Ayyuhal mab 'uthu fina, ji'ta bil amril muta', ji'ta sharraftal madinah, marhaban ya khayra da'..

Assalamualaiakum w.b.t & salam sejahtera..
Apa khabar iman kalian hari ni..moga2 makin bercambah dan tumbuh dengan sihat nye la ye..amacam puasa??ade baek??opkos la kan kan kan..hihiii

Hari nih masuk 17 Ramadhan dan secara tidak langsungnye 17 hari jugak kita umat Islam berpuasa ye dak..Alhamdulillah, syukur2..ini jugak membawa maksud akan tinggal lebih kurang 2 minggu lagi kita akan menyambut raya..hihiii..yipppiiii..lompat bintang, lompat katak, lompat ke langit..uppss, tak capai dek tangan..tak pe, dalam mimipi kompem je boleh...mueheheeee

So, sempena bulan mulia nih dan hari nih terlebih syioknye gara-gara aku cuti weiii..hehheee..bukan aku amik cuti ke sakit ke...no no noooo!!! today our taska have been close-up..hahaha..sempena nuzul al-quran yee...thanks thanks thanks my majikan..ini kerana kami ikut selangor punye cuti..dan majikan ku yang baik hati telah mengatakan hari ni taska tutup..hehee..syiok syiok syiok..majikan tempat aku kerja sekarang nih ok tau..aku ade tanye kat member2 yang sama kerja kat al-hannah..alaaa, tempat aku kerja before keje kat bondamama nih..diorang kate walaupun majikan kate ikut cuti selangor tapi gara2 ada parents yang keje area KL so, majikan al-hannah tarik balik cuti dan tadaaa, diorang tetap disuruh bukak taska..hancuss program member2ku nak pi shoping raya harini..

Aku pulak harini tak kemana-mana..just stay at home..kemas-kemas umah, tolong nenek buat kuih untuk raya nanti..hihiii..opss, dah start buat uolss!!..dan target harini nak habiskan bacaan novelku yang terchentaa..hohooo

Alamak!!nenek dah memanggil tu..berterabur idea suda..duluan ya..selamat beribadah..puasa betul2 ye, jangan nak mengelat naa...

No comments: