Tuesday 9 July 2013

Alhamdulillah..Konvo Jua Akhirnya

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera..

Ape khabar iman kalian..kesihatan pulak camne..jage ke dak nih..tadi tyme berita jam 8 kan dah di umumkan secara rasminya yang rabu bersamaan 10 julai, umat Islam akan start berpuasa..so, di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat menyambut ramadhan al-mubarak..semoga segala amalan kita akan diterima..tyme ni lah kite kumpul pahala dengan melakukan extra ibadah di bulan mulia yang hanya setahun sekali kita temui..lalui..semoga kita diberkati dan dirahmati serta diberikan hidayah oleh ALLAH S.W.T untuk sentiasa istiqamah ke jalannya dan mendapat redhanya..amin ya rabbal a'alamin..

So, berbalik kepada topik asal..Alhamdulillah..setelah bertungkus lumus selama 3 tahun menghadap quiz, assignment, final project, program sana program sini, present itu present ini akhirnya segenggam diploma Pengajian Perniagaan (Pengurusan) dalam genggaman..menjadi milik mutlak kepada insan yang bernama Kamiela Binti Hasmi..hehheee

Aku berharap agar akan disusuli dengan segulung ijazah pulak..amin amin..doa2kan la ye..terima kasih yang tak terhingga kepada all of my lects..especially to my PA(penasihat akademik) yang sentiasa berada di belakang kami..back up kami dalam semua perkara..tak kira perkara peribadi ke rasmi asalkan kita tak segan silu untuk share dengan beliau..beliau sentiasa membantu setakat yang beliau mampu..thanks a lot Encik Ermizam selaku PA kami DPM batch 2010-2012..u r the best n sporting lect..hehhee

btw, sedikit rasa terkilan sebab tak jumpa2 dengan beliau tyme konvo haritu..plan nak bergambar ramai2..tapi harapan hanya tinggal harapan.. (-_-)' nasib baik ade teman2 yang sempat..tu pun hanyalah member rapat tyme study dulu..kalau tidak maybe aku hanya berposing takat berdua dengan memberku hawa si ecah yang merupakan bestfrenz yang kebetulan duk satu daerah dengan aku..dengan plan yang agak menjadi..kami akhirnya dapat berkumpul lengkap 6 orang termasuk aku iaitu ecahnuhafidanana and kak fikah .. tu pun tyme raptai, dinner n tyme berkumpul before masuk dewan.. tyme habis je majlis hanya tinggal aku, ecah, nuha n nana je yang dapat bersama..tu pun jap je..ape pun aku paham..parent diorang datang dari jauh...tak kan nak wat donno je kan..its ok..

Untuk raptai tu aku hanya sempat ambil sesnap dua je..untuk dinner pun sama..ini semua gara-gara aku terlupa nak bawak charger camera..FYI, untuk bersama dengan kawan2ku tersayang..aku kene/ wajib bermalam di rumah memberku c fida..ini kerana jarak rumah dia dengan tempat konvo adalah yang paling dekat..dalam 15-20 minit je untuk sampai ke tempat konvo, dinner tersebut..kalau aku n ecah nak gerak untuk pagi konvo n malam dinner tu terpaksa la kami gerak paling lewat pun jam 6..itu pun belum kira lagi dengan jalam jammed nye..

So, we decide to stay at fida home..nasib baik tyme study dulu kami memang rapat dengan family c fida nih..yang stay kat umah fida hanyalah aku, ecah n nuha...nana pulak tak sebabnye umah dia tekde la jauh sangat dengan umah fida..tapi kami still dapat keluar malam tu dengan izin ayah fida..ye la kan..walaupun kami sudah besar semuanya, kami tetap perlukan keizinan untuk keluar malam terutamanya..ye la kan..kami kan anak dara..tak manis keluar malam..tapi malam tu ayah fida izinkan..thank pakcik mahamad coz amat memahami..kami pulak takde nye nak ambik kesempatan atas peluang yang diberikan..before jam 12 kami dah sampai umah..ye la kan..orang dah berikan kepercayaan n peluang jangan pulak la nak ambik kesempatan..kang dia tak kasi kami keluar malam untuk lain hari camne..kan tercongok je dok umah tengok tv..tak mo le kami..

Oke la..panjang pulak aku melalut membebel..mata pulak dah ngantok banget..lame dah aku nak update sume2 nih..tapi kekangan masa amatlah menghampakan..untuk pict2 tyme konvo tu akan aku updatekan kat entry akan datang la ye..line sekarang nih tak ok sangat..

#maaf la ye kalau entry aku kali nih amat la memboringkan..ayat berulang-ulang..tunggang terbalik..tapi aku still nak bercerita kat korang jugak..hheheee

#ni ade sekeping je yang dapat aku share kan untuk kali nih..untuk ambik balik hati korang yang tengah kecik ati, keboringan membaca coretan aku yang entah ape2 nih ye..dalam nih kak fikah takde..dia tak join dinner sebab nak jemput tunangnye jat airport..


ecah, kila, fida, nana n nuha

No comments: