Friday 29 August 2014

SALAM ZULKAEDAH



 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Tanggal 31, bulan 8 57
Merdeka merdeka, tetaplah merdeka
Ia pasti, menjadi sejarah

Tanggal 31, bulan 8 57
Hari yang mulia, hari bahagia
Sambut dengan jiwa yang merdeka

Mari kita seluruh warganega
Ramai2 menyambut Hari Merdeka
MERDEKA!

31 bulan 8 57
Hari mulia, negaraku merdeka
Merdeka, Merdeka, Merdeka..MERDEKA!


Wah! semangat sungguh na..walaupun lagu tu dh berkurun lamanya namun kita tetap mengabadikan lagu tersebut dan sentiasa menjadi lebih bersemangat dengan mendengarnya. Lebih-lebih lagi kalau kita turut serta menyanyikannya walaupun dengan suara yang sekadar kita2 je yang dengar.

Alhamdulillah..negara kita MALAYSIA telah dan sudah mencapai kemerdekaan (bebas dari jajahan : british, jepun,) genap 57 tahun (pada 31.08.2014:Ahad) dengan temanya "Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta" dengan mengimbau Memori Chow Kit Road berlatarkan lagu WARISAN nyanyian Allahyarham SUDIRMAN HJ ARSHAD. Selain itu, terdapat juga beberapa lagu lama yang diberi nafas baru oleh penyanyi pelapis seperti black, hazama dan ramai lagi.



http://www.malaysiamerdeka.gov.my/v2/wp-content/uploads/2014/08/10620997_731289150253183_1619469660_n.jpg

Pada tarikh keramat kemerdekaan negara kita Malaysia ini juga, terselit juga akan ulangtahun kelahiran akak aku yang sulung..Alhamdulillah, bersempena dengan merdeka ke-57 ni akak aku genap berusia 27 tahun..sebelum nih dia sambut dengan kami2 je(mak,bapak,kami adik beradik) tapi special pulak untuk tahun nih kerana my eld sis sambut with his own family. Its means dengan my akak and his seben(suami) and also his newson..hahaha..

#Harapanku dan doaku agar ko (nisa) always success to guide your own family and ur son's to be..INSHA'ALLAH..and for those information, his son is the first cucu lelaki and being cucu ketiga in our big family, also budak lelaki yang kedua dalam family kami setelah budak lelaki yang pertama disandang my only lil bro, Aiman 12 y/o. Wah! memang kopak abes tyme raya tuh..sebab first ade baby boy pas adikku kan3..hohoooo  T_T

-------------------------------------------

Di tempat kerja aku pulak, kami akan adakan birthday party untuk kanak2 yang lahir bulan may, june, july and august pada Jumaat (29/08) nih..ini kerana untuk tahun ni kami hanya adakan 3 kali sambutan hari lahir untuk setahun..so, for the second batch ni, ramai pulak budaknya..pas tarik tolak campo buang akhirnya dapat la 17 orang..wah! kopak la my bosses tuk belikan hadiah ye..HAHHAA..xpe, biasa la budak2 mesti diorang seronok dua ronok kan kalau diraikan..(aler, macam kita jugak!.. jangan x ngaku ek!)

Oleh kerana ramai yang sambut and banyak parents dah kata nak sumbang tu nak sumbang nih, so, untuk tidak menjadi sahabat syaithonirojim, kami telah berpakat untuk tidak memasak dalam kauntiti yang biasa(banyak) petangnye..HAHAHA.. ye la kan..parents ade cakap nak bagi kek,jajan,biskut,dessert and so on. so, takkan nak paksa budak2 makan nasik/mee sebelum  celebrate..kompom2 budak tak lalu nak makan nanti kan..so, kami just bagi makan untuk alas perut and susu je la..ye la kan..budak2 bukannye boleh makan banyak sangat pon..except ade certain budak yang koat makan akan kami bagi la lebih kan..sebabnye, biasa kami buat bday party nih, kompom2 akan adenye balancing2 makanan terutama kek, mee..kalo part makanan ringan tu like a choc, sweet, jelly and others jajan tu memang kami pack dalam beg memasing..biar diorang bawak balik sebab kompom diorang tak dapat nak habiskan kat TASKA tu..lain la kalo yang overtime tu..ha, tyme tu memang akan adanya aksi gaduh2 dengan teacher dia yang jaga OT sebab nak bukak jajan tu..xnak tunggu balik umah nanti..padahal kita bagi kek ke makanan lain diorang TAKNAK! ngade lettew! sabo je laa..


#doaku moga majlis kami esok akan berjalan dengan lancar and dberkati ALLAH s.w.t ..AMIN2
#also thanks to parents BMKCKP yang sporting lagi mating..hehehe...(maap! ayat out op DBP) hiiiii
#HEPI BIRTHDAY kepada peeps yang birthday nya jatuh dalam bulan kemerdekaan ni ye.. (01.08-16.09) ku doakan moga korang always success and most success in ur life, ur kerjaya and so on..

SO, GOTCHA! (>,<)v

1 comment: