Saturday 19 October 2013

Alhamdulillah..Kalah Lagi!

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera!!

Hye ols! ape khabar kalian semua2 nya..ha, tengok je tajuk kat atas terus korang rase pelik..ye la kan..ape kehe nye budak nih ucap "Alhamdulillah2 bagai padahal dah terang lagi bersuluh mengatakan 'kalah lagi'..ape ke jadahnye.." hhaaa, korang jangan la dok kate aku nih wire aku bergeser ke tercabut ke ek..ini kerana kepala hotak aku tak ade nye wire2 bagai coz otak aku nih ori ok..just ade urat2 saraf dan pembuluh2 darah yang berkaitan la kan..yang ada pada semua makhluk Allah yang normal di dunia nih..ha, ambik korang aku merepek meraban dah nih..hihiii

Berkaitan dengan tajuk di atas tu..(ceh!ayat macam nak buat karangan penulisan dulu kala je kan..skema seh!!) sebenarnye la kan, malam nih 19.okt.2013 start jam 8.40pm lagi aku dok terpacak kat depan tv801 semata2 nak tengok sarawak vs pahang.. aku berharap bebeno yang sarawak menang kali nih..ini bukan bermaksud aku fanatic la sangat dengan sukan bola ni la kan.. FYI, ni la rasa nye aku dok semangat nak tengok bola..padahal sebelum nih aku buat derk je kalau pakcik aku tengok bola..ye la kan..walaupun ade jugak kaum hawa yangg dok layan bola tapi itu bukan diriku ok! entah kenapa tu aku tak tau..biasa nye kalau tengok pun just dok jauh2 dengan novel kat tangan( menunjukkan yang aku nih tersangat-sangat la xminat bola) sebabnye mata aku akan lebih rela menatap novel kat tangan yang tulisan nye kecik2 daripada aku dok melongo kat depan tv yang besar gedabak untuk tengok orang dok kejar bola yang satu di tengah padang yang luas tu!

Entah kenapa malam nih walaupun aku dapat rasakan yang kompom2 la sarawak tak menang la kan..(ceh! lagi sekali..ayat cover abis seh!) macam la aku nih ade 6 sense nak bagi kompom awal2 padahal pemain2 bola tu tengah dok kejar lagi bola tyme nih..pepandai aku je kan..tapi aku buat konklusi berdasarkan pengamatan dari cara diorang main la..bukan sesaje..tapi kalau menang, Alhamdulillah la kan..rezeki Allah nak bagi kat sarawak le tu..lau tak..bukan rezeki la ek! redha...

Tyme nih 3-1 which is pahang mendahului sarawak! ape? korang ingat aku nih partime pengulas bola sepak ke sebabnye aku dok gtau sampai camtu sekali..nope! ini kerana seperti yang aku gtau tadi..dengan result camtu dan cara diorang main tu la yang mendorong aku tuk buat konklusi sebegitu bunyi nye..

Kawan kat fb aku pulak dok siap peringatkan kfc delivery kat diorang sebabnye member aku nih dak pahang..so, kalau pahang menang aku kene belanja diorang kfc..ape entah! ingat aku nih owner kfc ke..hihiiii..ape la aku nih..takkan nak tunggu aku jadi owner baru nak belanja diorang kfc la kan..lau camtu sampai ke bila2 pun kompom la takkan dapat nye diorang kfc dari aku..hahhaa..nanti2 la beb oi! tunggu result sebenar keluar baru la kfc delivered kat umah korang ok! aku sendiri yang bawakkan...tak pun kite ramai2 terjah itu kfc wokeh! sabar2..

beberapa minit kemudian~

urmph..hampeh! bukan rezeki sarawak ini malam..tunggu pulak game kat sarawak sendiri nanti ye..malam nih agak mengecewakan walaupun siap2 dah boleh agak yang sarawak tumpas di tangan tok gajah! takpe2..lain masa boleh cuba lagi ye pasukan sarawak..encang sarawak encang!len kali main bena2 gik k..ngap sayot kencang2! hihiii

Akhirnya, malam nih terbuktilah tok gajah lebih kuat dari rentap..ceh! ade kaitan ke..tak de makne nye..maap la ye..saje je aku nak menokok tambah, merapu meraban..erm, ok lah..ape pon, semua dah tau kan keputusannye..so, just wait for next game which is final kot tak silap aku..kat kuching,sarawak..

Takpe2, before nih sarawak dah mengalahkan perak, sime darby..boleh la tu walaupun akhirnya tumpas di tangan pahang..biasa la kan..kalau beraksi dii gelanggang sendiri akan lebih memberi peluang kepada tuan rumah sendiri daripada bermain kat negeri orang..bukan ape kot..maybe dah serasi di padang sendiri..tu yang rasa janggal siket main kat tanah orang la kan..

#ape pun, tahniah buat pasukan Tok Gajah (pahang) ..dengan kata semangatnye "hogoh pahang hogoh!" kerana memenangi game malam nih..

#kepada pasukan sarawakFA pulak..try lagi untuk next game ok..jangan berputus asa.. encang sarawak encang..ngap sayot!

## Akhir sekali..aku nak ucapkan.."majukan sukan demi negara" ..hihiii..  semangat kesukanan la siket ye..huuuuhuhuu..daaaaaaaa

No comments: