Wednesday 2 October 2013

Kekenyangan! BURP~,, Alhamdulillah

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera..

Hye kalian..apa khabar iman dan jasad..moga mantap2 segalanya la ye..tak kira dari segi fizikal or mental..alhamdulillah..

Ok, kali nih aku nak share la siket aktiviti aku malam nih..malam nih merupakan malam selasa seperti yang kita semua sedia maklum la kan..malam selasa bermaksud jugak adanya pasar malam kat area perumahan kami nih..kat depan tu je..jalan kaki dalam 10 minit je..dengan cerita yang merapu meraban..sambil sambil tu kunyah le cokelat ke jajan ke ape ke kan..tak berasa pun jauh nye tu..

So, sampai je kat tapak pasar malam tu, teruih ja aku nampak..supp! ila & kak ida ..terus je aku tarik tangan si ila tu tyme dia tengah syok2 dok tengok barang kat satu stall tu..terkejut abis..ingat kan orang nak kebas hp dia la kan..tengok je muka terus.."oit, ya Allah budak nih..datang dengan sapa?" hahahaa
Pastu aku bagi isyarat supaya ila senyap & buat tak tau je kat aku sebab aku nak p pulak kat kak ida..kak ida pulak bawak handbag..siap peluk kat depan g..terus ja aku tarik part tali yang tersangkut kat bahu dia tu..respon kak ida.."oit!!"..sambil tu dia pok tangan siap buat muka gelabah dia dah..hahahaa..pas tau ja sapa yang tarik dia terus je kak ida tarik nafas and said : "la, hang ka..sorang ja ka..uit, tercekik bijik buah ni..nasib baik aku tak baling hang dengan buah nih..lau tak padan muka!" ahhahaaa..terkeluaq teruih pelat dia tuh..hihiiii

Siap je buat ala2 "bang bang boom!" tu..hihiii..perasan aku nih..'bang bang boom' la sangat kan..baling dengan bom betui mau nye tak sempat nak lari..hahahaa..berbalik k..

siap je mengenakan member tu..terus je kami berjalan sesama kat pasar malam tu..dari utara ke selatan-selatan ke utara..ha, dah tu je tempat nye..takde nye besau gedabak la sangat ek..just beberapa km je tapi tak sebesar kat jalan reko tu ye..siap berbelanja ape yang patut dan tak patut terus ja singgah kat speedmart berdekatan untuk beli barangan la siket..

Dalam perjalanan balik tu tinggal la aku & kak faz je nak ke umah la kan..sebabnye kak ida & ila dah sampai umah diorang..so, tyme nak lalu kat jalan yang biasa kami guna tu terus je mata sportlight kak faz nampak la 'bang as' which is panggilan untuk anjing yang dalam bahasa sarawak nye 'asuk' dengan member2 nye lepak2 kat tepi jalan yang nak kami lalu tu..adoii, terpaksa la kami patah balik dan ambik alternatif yang lain iaitu satu lagi laluan nak ke umah tapi jauh la siket ye..yang jalan lagi satu nih walaupun anjing2 tak de la banyak sangat lalu tapi kat setiap umah tu kebanyakkan nye memang ade je anjing..tapi di ikat ye kat halaman umah diorang..ini kerana lorong tu kebanyakkan penduduk nye adalah cina..so, normal la kan ade anjing bagai..

Alhamdulillah, walaupun terpaksa patah balik dan lalu jalan yang agak jauh siket kami akhirnya selamat sampai kat umah..

Kat umah pulak, kami terus je bukak plastik makanan yang kami beli kat pasar malam tu..terus baca doa dan makan..ermmmm~ sedap seh..sehingga menjilat bibir yang comot lagi comet tu..hihiiii..ape-ape je aku nih kan..

Kat bawah ni aku share la sikit menu untuk dinner malam nih..tapi aku rasa lebih kepada supper la kot..sebabnye tengok la jam sekarang..dah 11.45pm u know!

k, layan~~

buah delima & sata
 Untuk pengetahuan korang, ni la firstime aku merasa dan mengetahui 'sata' nih..tu pun tyme kak ida singgah kat stall pakcik nih..aku tanye ape ke bende nye tu..bungkus lebih kurang macam lepat la kan..kalau lepat tu tau la aku..kak ida kate yang nih namanya 'sata'.. ianya adalah isi ikan..sedap!!so, aku ape lagi..terus grab tuk cuba la kan makanan orang sini..kalau tak cuba mana nak tau sedap ke tidak..sekali balik umah and bukak bungkus 'sata' tu dan gigit siket..keputusannya, ermmm, sedap!

tulang ayam & takoyaki
 Yang ni pulak rangka ayam..ini bermaksud walaupun korang nampak je ayam tu besau tapi jangan tertipu oleh saiz nye yang besar itu ye..itu hanyalah kerangka sahaja! maksudnye, takde isi takde hati, badal, limpa, jantung bagai..just tulang kerangka yang takde isi dan hanya disaluti tepung sahaja sebelum digoreng rangup!

Yang bulat2 siap ade pencucuk tu pulak takoyaki..ha, sebelum nih takde pun stall takoyaki nih kat area pasar malam perumahan kami nih..tup2 malam nih terjumpa pulak..tapi tak tau la samada baru ada ataupun kami yang baru sedar akan kewujudannya stall takoyaki tersebut..seriusly, sedap!


karipap sardin & karipap daging
 Ini pulak karipap berintikan sardin yang pedas melet0p! mau cair taik telinga meleleh air hidung sebab tahap kepedasannya yang masih mampu untuk ku hadapi..hahahaaa! pedas seh! siap diselangi dengan air tyme makan karipap sardin nih..yang karipap daging pulak still ok..takde la pedas sesangat macam inti sardin tu..

sotong panggang
 Ha, yang ni korang mesti tau kan..alaaa, ade je jual kat kedai2 runcit tu..tyme aku kecik2 dulu bende ni la aku dok telan setiap hari..nak makan nasi lambat siket..tapi kalau makan bende2 camni laju je mulut aku nak kunyah..hahahahaa

cola & ice cream
Lastly, dessert! wah ko kila..siap ber'dessert2 bagai..hihiii..saje je..nak gedebo0m siket..jangan marah ye..setiap kali kita makan kompon akan perlunye air la kan..so, kila and member just minum cola & ice cream..hihiii..memang takde makne nye kalau korang nak soh kami ni diet2 bagai ye..tapi tak lupe jugak untuk meneguk sedikit air kosong untuk lancarkan tekak yang telah menerima banyak nye makanan dan minuman yang manis2 je..hihiii



OK lah, aku rasa sampai sini je ye untuk kali nih..Insya Allah, we will meet at the next entry!

#maaf la ye kalau entry aku kali nih tak de motif dan buat korang rasa nak ambik bantal pun tak sempat sebabnye amat amat la membosankan.. (-_-)'  ...btw, thanks for reading!

No comments: