Saturday 12 October 2013

Ditinggal Lagi! (-.-)'

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera..

Hye ols! whats up? Ape khabar hari ni..manyak baik meh? Orait! untuk hari nih, aku just dok kat umah bertemankan pakcik and memberku yang selalu menemaniku..ceh! ayat tak leh blah!! hihiii..ye la kan..memang pon..memang dia selalu je menemaniku saat aku kesorangan ke di tempat keje ke..sebabnye, kami kan rakan sekerja and also berjiran sih..apa kamu ingat tak boleh ka..opss! u r absolutely wrong!.sehh..entah ape2 je aku nih kan..tetibe pulak..hihiii..maap bah!

Esok lusa dah nak raya..its means hanya tinggal 3 hari je lagi kan..ape persediaan korang? dah beli baju raya?biskut raya bagai??walaupun raya nih takde la kan semeriah raya puasa tapi kita tetap jugak sibuk kan kan..ye la..Malaysia ni kan banyak perayaan..tak kira la kan raya puasa ke, raya haji ke, deepavali ke, tahun baru cina ke dan yang sewaktu dengannye la kan..we ols tetap sambut bersama-sama walaupun berbeza bangsa dan agama..kate 1 Malaysia...so, tak payah le korang nak kate "eh2, aku muslim..tak main la celebrate tahun baru cina yang main cong ceng cong ceng bagai"..tak pun.. "maap la ye..saya cina meh, talak sambut itu hali laya..itu olang melayu saja punya pelayaan"..and also nope with sentence like .. "mana bole, kami hanya sembah kami punya tuhan saja..mana boleh sambut lain punya holi.."..opss! one more tyme i want to say "its absolutely wrong!!" dan tak lagi diguna pakai..

Hari nih, family makcik balik kampung yang nun jauh di sarawak..aku pulak just said babai to them b'coz cuti hanya isnin dan selasa..walaupun sabtu dan ahad pun cuti jugak tapi aku decide untuk tidak balik ke kampung..its ok meh..i'm a strong person bah..just call je la family di kampung..akak di kelantan..adik di melaka..see? bukan aku je tak balik tau..akak aku yang kat kelantan sefamily tak balik plus adik aku yang dok melaka tu jugak..btw, adik aku tu ade jugak la kan balik..maksud aku balik beraya tapi beraya kat umah akak aku kat kelantan tu la..aku pulak just stay kat kajang ni ha..dok melongo depan tv, lappy bagai..

Tadi, first tyem in my life seh..drive thru Kajang- KLIA..hihiii..mesti korang rasa..."ape la budak nih, kajang-KLIA je..bukan nye drive jauh mane pon.." ok! ape pon aku merasa tercabar jugak la kan..ye la..firstyme sih gue drive ke situ..area semenanjung pulak tu..biasa nye aku pusing2 area perumahan ni je..tak pun ke kedai yang berdekatan..just nearest with our perumahan je ek..kat sarawak pun aku tak pernah nak drive ke airport sebabye kompom2 je banyak kereta la kan..lebih2 lagi tyme2 orang ramai nak balik kampung la ni kan..ni tetibe pulak la kan..its mean, aku dah ade peningkatan la kan dalam pemanduan walaupun masih jugak la kan rasa cuak nye gegar nye..hihii..tapi dengan dorongan dan sokongan dari pakcik dan co-driver (ceh! perasan abis) which is my fwenz kak faz la kan..akhirnya kami selamat sampai ke destinasi dalam masa yang boleh la boleh laa...

Balik je dari airport kami (aku & akk faz) singgah jap kat pekan bangi tu..kite pekene cendol pulut dulu..hahhaa..agak kelam labut siket..ye la kan..aku tak tau jalan..hanya harapkan kak faz je untuk tunjukkan jalan..so, aku dah pesan awal2..kalau nak masuk lorong ke ape ke kene la gitau awal2..senang aku nak signal awal2 la kan..ni tak..tapi nasib baik aku jenis yang tak de la berdarah gemuruh yang boleh menjejaskan fokus..ceh! ayat tak leh nak kate ape daaa...hihiiii

Selepas je pekene itu cendol pulut yang marbeles itu (suka suki hati aku je nak eja camne ek!ada aku kesah!) kami singgah jap kat kedai ape entah..lupe lak name kedai tu..tapi dekat dengan sekolah la..yang bangunan nye warna coklat oren..area situ2 jugak..before traffic light la..singgah kat kedai tu just nak teman kan kak faz membeli barangan anak dia..aku pulak mula2 tu tengok dan teman kan je tapi dah name nye pompuan la kan..tak de makne nye kalau tak berbelanja..aku sauk jugak dua tiga barangan yang aku rasa tak penting selepas membayarnya..hahhaa..penyesalan sentiasa terbit di mulut kaum wanita jenis aku nih..itu maknanye menang membeli kalah memakai..(ceh, padahal sepatutnye"kalah membeli menang memakai) tak gitu...

Lepas membeli tu, tyme nak ke kereta la kan..kami jumpe pulak gerai jual kuih muih dan goreng pisang..perghhh! memang sedap seh! terus je grab!hahaa..beli bebanyak bagaikan ade orang ramai yang nak tolong habiskan..padahal kami bertiga je kat umah malamnye..kat umah pun makcik dah buat bingka siap2 sebelum fly..entah aku nih, makan kuat sangat..nak senam nye paling2 la aku malas..makan kemain ke depan je..hampeh!

Balik tu terus je aku kemas umah terutamya bilik tidur yang entah berapa lama dah tak berkemas..semak je bilik padahal bilik anak dara! ape punye anak dara la aku ni kan..siap je kemas bilik dan seluruh umah aku dok melongo jap dekat lappy nih..padahal baju2 yang dah siap cuci tu tak di sidai lagi..malas nye aku kalau dah mengadap lappy nih..korang la nih!eh2, marah kan korang pulak..hihiii..nasib baik dah siap masak bagai..tak de la pakcik and member aku kelaparan nasik la kan..

Ok la..aku nak siapkan kerja2 menyidai baju pulak di malam hari nih..esok senang siket..boleh bangun lewat2..sebabnye umah dah siap kemas, baju dah siap basuh sidai..just masak sarapan je la ek..sebabnye pakcik nak pergi keje..member pulak ade kat umah..so, aku kene bangun awal..kalau makcik pakcik ade boleh la aku bangun lewat..takyah nak buat sarapan la kan..tapi kan..lepas je pakcik aku pergi keje kompom punye aku sambung balik tidur..tak pun telongo kat depan tv..hihii..(pemalas kan aku nih..nampak beno pemalasnye..)

Orait bebeh! I need to stop here first for this entry sebabnye tak tau nak cite ape lagi..kekeringan idea..okeh! daa...

#maaf la ye sebabnye cerite merapu meraban ..yup! memang aku nih suka sangat merapu meraban perkara yang kecik jadik besau gedabak! motif, just want to share..

#aku nak ucap awal2 la ye..boleh la kan..boleh ek!


"SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA"


 Gambar Lucu Idul Adha 2013

No comments: