Sunday 27 October 2013

i-city .. Kami Datang!!!

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera..

Ececeehhh..aku nih..tajuk kat atas kemain lagi ye dak..ala2 nama2 filem gtu..ala, yang dilakonkan oleh pelakon yang kiut lagi miut tu dengan hero nye yang tak kurang jugak miut nye..hihiii...suka suki aku je nak gelar diorang ape kan..tak pe la kan..ikut suka aku la nak gelar diorang ape..asalkan tak memburukkan je dah la..ok, done!

Biasa nya ujong2 minggu nih mesti banyak aktiviti yang korang rencana kan start weekday lagi kan..aku pulak takde pon..hujung2 minggu camni aku just dok mengadap lappy, tv, hp dan segala gadget yang entah apa2 la tu kan..

So, untuk menghilangkan rasa bosan tahap gaban tak hengat nih..aku rajin2kan diri tuk meng'update'kan bende alah ni..juga untuk tatapan korang semua la ye... (^-^)v

04/10 yang lepas (walaupun dah basi tahap tak leh nak hidu) hihiii..kami its means aku dan family makcik pergi la kat i-city, shah alam tu..tu first tyme tau aku pergi..memang syiok gilerr..rugi sape yang dok area berdekatan tapi tak pergi..rasanye, mostly student UiTM shah alam memang kerap kali kot lepak kat situ..ye la kan..dekat je dengan pintu belakang UiTM tu..tapi kalau jalan kaki kompom le berpeluh ketiak bagai..hahhaa..tapi ade ke yang sanggup jalan kaki..itu aku tak tau la ye..hohooo

Kami jenjalan kat situ sempena jugak la kan celebrate besday makcik..so far, memang best giler..enjoy seh..actually, tyme kitorang pergi tu jumaat malam..balik keje terus je siap2 untuk ikut pakcik sebabnye mula2 tu tak gtau pun nak g mane..pakcik just cakap "balik awal..lambat, tinggai"..so, dengan sepantas kilat(propa je ayat sepantas kilat tu) aku siapkan keje kat taska tu..

As uols know aku ni kan keje kat taska jer..biasa nye aku balik dekat2 jam 8 malam padahal jam 7 aku dah abis keje pon..bukan nak ngelat ke ape..aku cume kesiankan teman sekerja aku yang sorang tu sebabnye dia sorang je kan kat taska..waima hal sebenarnya tinggal berdua dengan yang lagi sorang tu tapi member yang sorang lagi tu selalu nye abis je jam kerja akan hang out with her bf..so, takkan aku nak tinggalkan member yang sensorang tu jagakan budak yang belum balik2 g kan..biasa nya last budak balik jam 8 camtu..tapi kan, kekadang sampai jam 9 jugak la..budak yang sama..bukan mak ayah budak tu sengaja nak ambik anaknye selewat tu tapi biasa la kan..parents keje kat area KL..as uols know la kan..area KL tu kan jammed je memanjang..balik la awal mane pon kompom lewat jugak ler sampai ke destinasi..lain la kalau keluar sebelum tyme office hour ended la kan..jangan! jangan pulak korang nak ajar parents2 semua nih nak ngelat ye..its ok..g pun bukan nye free je kan..lewat2 pun masyuk seh..tapi bukan aku la ye..member aku yang wat OT la yang masyukk nye..aku just teman kan je..sambil2 tu kemas kan ler taska tu..

Ok2! berbalik ke asal..zuppp!

Setelah bersiap-siap bagai..kami pun gerak la kan ke destinasi yang dituju..(walaupun aku asalnye tak tau kami nak ke mana..ikut je laa..)..malam tu aku ingatkan malam2 minggu je jammed bagai..rupa2nya jangkaan aku tu tak seperti reality..banyak jugak kereta area shah alam nih..kereta pulak bersimpang siur je nak menyelitkan diri kat ruang yang diorang rasa boleh selit..memey sesak la weih..kalau aku yang drive, peratus untuk enjin kereta mati agak la tinggi..hahhaaaa..

So, setelah meredah lebih kurang sejam kot dari kajang ke shah alam..akhirnya, kami sampai la ke destinasi which is i-city shah alam .. memang best gilerr..macam-macam adee..

Untuk itu, aku nak bagi la korang tatap gambar kami yang agak menggediks ini..hihiii..layan~

 







Aksi kami kat dalam museum :





sweet couple (padahal anak dah 2..) hihii












abang la yang paling banyak action..siap bagi arahan gtu..












haipp! wat gapo tuh..



penuh penghayatan asyraf dok perah susu lembu tu..adik! tutup mulut..lalat dah bagi salam tu.. 












Lastly, tyme dah keluar tu kan..sempat pulak kami berhenti kat tepi jalan tu..semata-mata nak take a pict kat bawah ni..tyme merayau kat kawasan dalam tu tak perasan pulak bunga2 bercahaya terang benderang bak ape entah! hihiii..tak reti aku nak menghabiskan ayat tu..sebabnye, cikgu tak sempat nak ajar..hahhaa

So, tadaaaaaaa




Ok!..sampai di sini saje tuk kali nih..maaf la ye lau berat sangat..banyak picture yang aku nak taruk dalam nih..tapi takpe la..ni pun aku rasa dah banyak sangat..takut kalau melebih pulak kang korang nak termuntah hijau pulak..hihiii...harap korang enjoy la ye..



No comments: